2 Nisan 2010 Cuma

BAHAR YORGUNLUĞU...

Son günlerde yorgun ve halsizlikten şikayetim vardı.Biraz araştırma yaptım bahar yorgunluğuna yakalandığımı farkettim yenmeye çalışıyorum aslında bedenimden çok beynim yorgun,bir konu üzerinde düşüncelerimi toplayamıyorum algılama sorunumda var galiba yaşlanmak böyle başlıyor olmalı:)))
Bu yorgunluk hali baharın gelmesiyle havadaki ısınmanın etkisiyle elektrik çoğalıyormuş , bu duruma hazırlıksız yakalananları bahar yorgunluğu diye tabir edilen yorgunluk hissi ve rahatsızlıkları etkiliyormuş.
Önlem alınmazsa yorgunluk kronikleşiyor ve bedenimizi terketmiyor.Bu durum normal yaşantımızıda oldukça etkiliyor haliyle,sabahları yorgun ,uykusunu alamamış,eklemlerimizde ağrı ve bir mutsuzluk hali sarıyor;
kendimizi bırakmadan mücadele etmemizi öneriyor doktorlar ;
Sabahları aç karına yürüyüşe çıkın 5 dakikalık bile olsa diyorlar(bu benim için biraz olanaksız bir durum oluyor malesef polen alerjim var ve sabah ile akşam üzerleri polenlerin daha yogun havada bulunmasından dolayı dışarıya çıkamıyorum,alerjisi olanların bu konuda daha dikkatli olması gerekiyor ilaçlar bir yere kadar koruyorlar malesef en daha çok bize düşüyor kendimizi korumak)
Her sabah 15 dakika jimlastik yapılmalı hem kasların açılması hemde sporun vucudumuzda sağladığı zindelik günümüzün iyi başlamasına oldukça yararlı olacaktır.
Bu dönemde vucudun vitamin ve minarellere daha çok ihtiyacı olduğu için sebze ve meyveleri soframızdan eksiz etmemeliyiz.
Günde 3 litre sıvı tüketmeye özen göstermeliyiz ve bunun 2 litresi kesinlikler su olmalı diyor uzmanlar;
Alkol tüketimide oldukça azaltılmalı,
Sanırım herşeyden önce kendimize değer vermeli,sevdiklerimizle beraber daha sağlıklı ve kaliteli zamanlar için istekli olmalıyız.Bilincinde olunca gerisi zaten gelecektir.
Bu konu ile ilgili nette okuduklarıma kendimi yorumlarımıda ekleyerek sizleri biraz bilgilendirmek istedim yaşamış birisi olarak umarım sıkmadan meramımı anlatabilmişimdir.......

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...